Kurier.BB – Gazeta Miejska
Górale mierzą wysoko
Górale mierzą wysoko

Kibice TS Podbeskidzie nie mogą się już doczekać powrotu swoich piłkarzy na ligowe boiska.

Dobre jesienne występy Górali sprawiły, że apetyty na powrót do ekstraklasy wśród miłośników bielskiej drużyny są ogromne. Tymczasem, jak udało nam się ustalić,  dobre wiadomości z klubu napłyną jeszcze przed pierwszym występem TSP na ligowych boiskach, który zaplanowane jest na 1 marca.
Przygotowania do rundy wiosennej Górale rozpoczęli już 7 stycznia. Przez miesiąc przygotowywali się na obiektach w Bielsku-Białej i okolicy, a od 7 lutego szlifują swoją formę na obozie w Turcji. W drużynie nie nastąpiły duże zmiany, trzeba jednak odnotować dwa solidne wzmocnienia. Do zespołu dołączyli Mateusz Marzec i Kamil Biliński. Pierwszy to 25-letni pomocnik, który jesienią zdobył w barwach GKS Bełchatów aż 11 bramek i jest wiceliderem wśród najlepszych strzelców I ligi. Z kolei Kamil Biliński to doświadczony napastnik, który ma na swoim koncie ponad 100 występów w ekstraklasie, m.in. w barwach Śląska Wrocław. 32 letni zawodnik reprezentował ostatnio łotewskie FC Ryga, z którym zdobył tytuł mistrza kraju. Wcześniej grał też w Dinamie Bukareszt oraz Żalgirisie Wilno, dla którego strzelił 34 bramki w 46 występach, wydatnie przyczyniając się do zdobycia przez klub mistrzostwa Litwy oraz dwukrotnie krajowego pucharu. Obaj zawodnicy dobrze wkomponowali się w zespół Krzysztofa Bredego strzelając gole w pierwszych sparingowych spotkaniach. Jak dowiedzieliśmy się w klubie, możliwe, że kadra Podbeskidzia jeszcze się rozszerzy. – Do końca okienka transferowego jest sporo czasu, wszystko więc jest możliwe – mówi prezes Podbeskidzia Bogdan Kłys – Rozglądamy się za wartościowym, defensywnym zawodnikiem mogącym grać jako stoper i lewy obrońca - dodał sternik bielskiego klubu. 
Dobre wiadomości płyną nie tylko z działu sportowego. Okres zimowy solidnie przepracowali też działacze marketingowi klubu. Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że jeszcze przed pierwszym wiosennym meczem klub ogłosi pozyskanie kilku nowych sponsorów. Logo jednego z nich ma znaleźć się na strojach meczowych Górali.  Z bielskim klubem związać się ma także firma z branży piwowarskiej. Nowości te ogłoszone mają być jeszcze przed startem rozgrywek, podczas konferencji prasowej zaplanowanej na 28 lutego. Wydarzenie to ma być transmitowane na żywo na klubowym kanale YouTube.
Działania wizerunkowe to kolejna dziedzina, w której Podbeskidzie poczyniło w ostatnim czasie spore postępy. Zostały one docenione nie tylko przez kibiców, ale także specjalistów z branży. Podczas ostatniego spotkania klubów I ligi dyrektor ds. marketingu TS Podbeskidzie., Kamil Sarapata, odebrał nagrodę za najlepsza akcję marketingową ligi. Uznanie zdobyła kampania prowadzona pod hasłem „Ponad nami tylko góry” obejmująca szereg działań mających na celu wpisanie TSP w góralską tożsamość regionu. Elementami akcji są m.in. wyjątkowy model koszulki meczowej, z odwzorowanym motywem góralskim imitującym haft znany ze strojów ludowych czy kalendarz na rok 2020, który prezentuje urokliwe miejsca Beskidów (jedno ze zdjęć z tego kalendarza prezentujemy obok). 
Najważniejsze jednak dopiero przed Podbeskidziem. Dobra jesień oraz optymistyczne informacje napływające z klubu w przerwie zimowej podsycają nastroje kibiców, którym marzy się powtórka z wiosny 2011 roku, gdy Górale po raz pierwszy w historii klubu awansowali do ekstraklasy. Sytuacja wyjściowa jest dobra. Bielszczanie znajdują się na 3 miejscu w tabeli, tracąc do liderującej Warty Poznań zaledwie 3 punkty.  Do ekstraklasy awansują bezpośrednio dwie pierwsze drużyny, zaś zespoły z miejsc 3-6 zagrają baraże o dodatkowe miejsce premiowane awansem. 
Przed Podbeskidziem 14 ligowych spotkań, z czego aż 8 rozegranych zostanie w Bielsku-Białej. Na początek, 1 marca o godz. 15.00 Górale zagrają z Wigrami Suwałki. Tydzień później, do Bielska-Białej przyjedzie lider - Warta Poznań (9 marca - poniedziałek, godz. 18.00). Emocji z pewnością nie zabraknie.
Jarosław Zięba


Lista Sport
Strona główna

Reklama

Reklama

Reklama